torsdag 10 mars 2011

Tummarna.

Mina tummar hatar mig. De nedersta lederna är ömma, och jag befarar att det har med mitt stickande att göra. Turligt nog kommer helgen bjuda på paus i stickningen i form av spännande utbildning, så jag får helt enkelt smörja dem med nån sorts salva och hoppas på det bästa!

Långtröjan är nästan klar, håller på att sticka den nedre mudden nu och sen är det som bekant bara ärmarna kvar. Den kommer bli supermysig, och det faktum att garnet hade en annan färg har inte spelat så stor roll, det har tvärtemot blivit en häftig effekt av att det blir mer och med vitt ju längre ned man kommit. Har dock blandat det lite med det rosa, så det ser finfint ut. Hoppas bara att ärmarna blir bra, de går ifrån intensivt rosa till...inte fullt så intensivt. Håll tummen.

Mössan är också inne på sluttampen, men jag har gjort minskningarna felaktigt eftersom jag missförstod mönstret och upptäckte det först ett och ett halvt varv försent och vägrade backa mer än ett halvt. Men jag tror den blir fin ändå, och detta var ju ändå bara första försöket, så jag kan nöja mig med FinOmÄnIntePerfekt denna gång :-)

Puss på er,
cordy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar