tisdag 22 mars 2011

Britta so far.

Nästan klar och ack så fin! Hoppas den inte blir lika kort som Karinmössan, för den här vill jag bo i, så söt är den!
Kan nog få klar den ikväll eller imorgon.

Just nu stickar jag dock på dödskalletröjan som varit "hibernating" som de säger på Ravelry, vill få klart framsidan till på fredag, då jag behöver stickorna till helgstickningen (linnet Maj från Vintage på svenska). Måste få klar den, hatar att ha saker liggande. Har haft funderingar på att repa upp den eftersom
1) skallen hamnade för långt ned
och
2) jag klippt av trådar på ställen där jag kunnat låta dem löpa med eftersom jag inte visste hur man gjorde, så det kommer bli lite knöligt eftersom jag måste fästa trådarna...och jag är ingen superfästare direkt.
Men jag vet inte. Jag har lagt sånt arbete på skallen, och det var det första jag mönsterstickade, plus att jag inte vet om jag kan använda det vita garnet sen igen eftersom det är just klippt. Känner att jag nog hellre gör klar den och sen säger: ja, den blev inte perfekt, men det var min första och jävlar vad jag jobbade på den! och sen gör en till, fast i Domiknitrix eget mönster Sweetheart (som jag även ska göra med rosetten, den är SÅ SÖT! Kanske även med någon av de andra mönstren i boken, finns ett hjärta som är muy bonito...Jag kommer sticka ihjäl mig.)

Nu ska jag dock ta en paus från stickningen och duscha och stretcha lite, tog en härlig morgonpromenad med min kurskamrat Elin för några timmar sen och försöker nu hålla piggheten uppe! :-)

Later,
cordy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar