tisdag 15 mars 2011

Boleron Amanda.

I fredags fick Karin handla garn och stickor åt oss båda innan tåget gick då jag var tvungen att åka hem till lägenheten en snabbis, jag skulle nämligen påbörja min bolero och lära henne sticka på samma gång.
Tanken var pastellgul eller pastellrosa, men dessa färger fanns inte så efter att Karin över telefon betygat att den senapsgula var suverän så köpte hon den. Till sig själv köpte hon Colinettes Point 5, färgen Mint Julep och är nu lika såld som mig på Colinette.
Hursom, jag stickade på tåget, under kvällens visning av filmen Shortbus (vilket gjorde att det blev lite löst här och var eftersom jag tittade på projektorn och inte stickningen) och vidare under helgen. Vi var på kurs i en skog utanför Uppsala, och när tillfälle bjöds så satt vi och stickade.
Älskar garnet, Drops Paris, 100% combed cotton, tungt och enkelt, men ändå mjukt.
Ikväll gjorde jag klar den, och så här ser den ut! Ska nog pröva den med klänningen jag ska ha på bröllopet och se om det är värt att göra en som matchar den. Annars överväger jag helt ärligt att byta klänning...


Mönstret är från Stickat och virkat, Vintage på svenska. Finns en hel del mysiga mönster där i, ska bland annat göra ett linne, shorts och en helt gudomlig/skum kofta jag bara måste göra...

Besos,
cordy

1 kommentar:

  1. Fin bolero! Jag älskar också colinette, iaf jitterbug som är det enda av deras garner jag testat. Elephants dream har jag också funderat på att köpa, men jag stickar redan en kofta i en liknande färg fast med malabrigo lace... Rio är också superfin, du har ett svårt val framför dig!

    SvaraRadera