tisdag 8 februari 2011

Vad hände med dödskallen?

Ja det kan man ju undra. Jag kan betrygga er med att den ligger i min soffa och flinar och väntar på att jag ska bli klar med min gröna tröja så jag kan avsluta den.

Är inte så förtjust i de rundstickor jag använder nu, jag vet inte om det är tjockleken i kombination med det tunna garnet som gör att det blir lite ojämnt, eller om det bara är jag, men jag tycker just dessa rundstickor är lite meckiga. Sen ska det ju se hemstickat ut, men ändå...
Garnet är däremot himmelskt, längtar tills jag får ha denna tröja på mig. Den blir mysig. Och tunn, så den kan nog vara skön i sommar mitt i det AC-svala kontoret.
Är snart dags att lägga upp armmaskorna på tråd tror (hoppas) jag. Jag börjar bli otålig, ett drag som inte är så förenligt med stickandet.

Dags att fortsätta kanske?

Puss,
cordy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar