fredag 25 februari 2011

Tröjan, shopping och en synnerligt trevlig subkultur.

Stickade klart min tröja igår istället för att åka in till stan och köpa garn. Den är hemskt skön, lite hårt avmaskad men ruskigt fin! Är väldigt glad att jag valde denna färg, den passar mig och garnet är mjukt och mysigt.
Åkte istället in idag och köpte det jag behöver för min Karin Kurbitsmössa, och jag blir alltid lika glad av att gå in på Umbra. För det första får man ett trevligt bemötande och bra hjälp, och för det andra har de så sjukt fina garner. Stod och klappade lite på merinoullen, men det får vänta ett tag.
Karin Kurbits var det ju jag skulle shoppa till...
Köpte ett nystan svart Drops Fabel som bottenfärg till min gröna Zauberball, och stickor. Mina första två par knitpro! Brukar inte köpa såna annars eftersom de är så dyra, men nu var det visst ingen större skillnad, så hey... bring me the pretty needles!
Fick även lite garn (zauberball regnbågsfärgat, de hade stickat upp karinvantar i det och jag tyckte det var fint) som en kund reklamerat för "annars ligger det ju bara här och skräpar". Tack och bock, sa jag, och studsade glatt därifrån, ringde mamma och sa: Hur ska jag kunna flytta från Växjö när här finns en så grym garnaffär?
KnitPro, strumpstickor, Drops Fabel och mönstret (som jag beställde från nysta.se)Zauberball (Schoppelwolle)

Hade spanskprov idag, och blev klar snabbt i vanlig ordning (Inte för att skryta, jag är bara sån. Gör det jag kan, och det jag inte kan, det kan jag inte.) så satte mig och stickade i väntan på att vi skulle få göra taldelen. Pratade lite med en av de äldre männen i klassen om stickning, vad det skulle bli (- En likadan som den här, sa jag och drog i min tröja. - Har du gjort den?! - Japp, sa jag och såg sådär äckligt nöjd ut som bara jag kan.) Knitta Please och dylikt. Jag nämnde att det finns så himla mycket man kan hitta på nätet, twitterjunta, nämnde Stickdejten och alla andra bloggar där man kan hitta inspiration och tips.
- Det är ju som en egen subkultur! sa han då.
Visst är det det. Och en mycket trevlig sådan.

Besos a todos!
cordy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar