söndag 20 februari 2011

Bilder.

Hittade en liten katt i en butik som jag genast slog till på så jag har nåt att ha mina nålar i :) Vill ni ha en liknande så finns det både katter och kaniner i en liten butik i Haga, Göteborg. En jättemysig liten dam som hjälpte mig, hon förstod mitt problem med rymmande stoppnålar.
Garn till min Karin Kurbits-mössa som jag ska göra, det är mycket mer klargrönt i verkligheten.

Sen hittade jag drömgarnet, jag som letat efter rosa angoragarn! Tyvärr hade de bara ett nystan... Men har man vänner i Göteborg så löser sig ju det mesta! ;-) Så snart får jag min rosa tröja.

Tittade runt på Strikk och insåg glatt att de vackra inspirerande garner som jag förtrollades av de få gånger jag varit där förut förmodligen är Colinettegarner. Vilket bara ytterligare bevisar att det är mitt favvogarn. Tycker jag. Typ.

Nej, nu ska jag städa i min garnkorg, kanske skänka bort lite och förhoppningsvis hitta lite stoppnålar...

Puss,
cordy

3 kommentarer:

  1. Lungan jag kan vänta, ingen stress ;)

    SvaraRadera
  2. Ett par shorts, haha!

    Inte alls avancerat så ;) Nä men jag kan se om jag hittar en bra bild så kan du se vad jag menar :)

    SvaraRadera
  3. Vodka, vad roligt! Jag har läst nånstans att det betyder litet hallon, det är också fint :)

    SvaraRadera