torsdag 27 januari 2011

Välkomna!

Har ni hittat hit så gissar jag att ni har nåt sorts intresse av stickning, och jag hoppas jag kommer kunna hjälpa er!
Huvudtanken är att jag här ska tipsa om olika matnyttiga sajter, roliga mönster, inspirerande stickbloggar/sidor, göttiga garn och bra garnbutiker, men även babbla på om egna funderingar runt stickning och mina egna projekt.

Själv lärde jag mig sticka någon gång på högstadiet när jag ville göra en Harry Potter-inspirerad mössa (den blev alltså röd-, grön-, gul- och blå-randig), men den får jag medge att mamma gjorde större delen av, nästa mössa likaså.
När jag flyttade till Göteborg kom jag igång på egen hand, och i flera år stickade jag bara mössor och halsdukar, men för ett par år sen upptäckte jag strumpor och vantar, och sen dess har jag inte kunnat sluta.
Jag är ingen karatestickare och är oklädsamt mallig över att jag nyligen lärt mig flät- och intarsiasticka, men med tur kommer både jag och ni som väljer att följa bloggen märka framstegen allt eftersom!

Just nu håller jag på att sticka klart en strumpa till min far, så jag kan påbörja min tröja som jag längtat efter att sticka sen jul...
I övrigt ligger ett av mina drömgarn (Colinette Mohair Paintbox) i korgen och trugar och står i, jag måste bara komma på vad jag vill göra av det.

Hope you'll like it!
Love,
cordy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar