torsdag 27 januari 2011

Mönstertips 1.

Mitt första mönstertips blir Muddar med fläta av Clara (hennes blogg hittar ni HÄR).
Hittade detta mönster via Umbras blogg, och tänkte att: ja, nån gång ska det väl vara dags att lära mig strumpstickor, och efter att ha svurit i några varv var det inte alls så svårt. Flätan kan vara knixig i början för en nybörjare, men ge inte upp, man lär sig snabbt hur det fungerar.
Mitt tips för dig som aldrig flätstickat är att sticka en mudd, eller bara en bit, med skräpgarn för att få in tekniken innan du börjar med det garn du valt att göra dessa godingar i.
De är sköna och goa, och framförallt fina.
Kolla gärna in Claras andra mönster, de är jättefina! För min egen del har jag tänkt att sticka upp den där grymma tröjan så fort jag blivit klar med den jag håller på med nu...

Love,
cordy

1 kommentar:

  1. Tack för de fina orden, och för länken!
    Jag tycker man lär sig så otroligt mycket av att stickblogga och läsa andras bloggar, jag hade inte kunnat hälften av det jag kan idag utan alla bloggar. Så fortsätt blogga du!

    Jag har aldrig stickat med Fame Trend, men det ser ju ut att kunna passa. Det där med exakt rätt garn tycker inte jag är så noga, speciellt inte för små projekt. Då är det bäst att prova sig fram! Lycka till!

    SvaraRadera